Forsiden Interiør Om meg Maaat NOKA Kontakt

Trening

Nok en joggetur i det friiii :)

Etter jobb var eg sliten og trøtt, så jeg vurderte å hoppe i pysjen og se på tv resten av kvelden..men hunden var klar for tur i solen, så da ble det det :)


-pååå tide å vaske speilet ser jeg :p


Angrer ikke på den joggeturen for å si det sånn :)

Joggepower :)

Etter turen hoppet jeg i pysjen og såg på tv resten av kvelden -og la meg tidelig :D

Hvordan var din dag?


Ut på tur, aldri sur

Idag var jeg og hunden min ute på joggetur i regn og haggel, men såå deilig etterpåå :)

Øsende regn, pøsende regn :)

Etter en varm dysj var det veldig godt å late seg i sofaen med ettpar episoder av Poirot

Supersøndag :)

Nååå er det strax natt..
ny uke og nye muligheter venter!!

Nattaaa

Ukens første treningsøkt er gjennomført !

Hipp hipp for en flott mandag :)

Gikk en flott tur på jobb, fikk helsemassasje hos verdens beste Gro på V og Vel Oasen (helt fantastisk bra), så kjørte jeg Mamma hjem fra byn, var på MM med Monaaa !!


Oooh såå goodt, og såå mett man bliir!!
Etter maten kjørte keg hjem, skiftet til treningstøy, og så var det tid for ukens første trenigsøkt :)



Idag prøvde vi ut Step Dance og det va supergøy, og utrolig slitsomt :)

Så ukens første treningsøkt er gjennomført -Check ;)

Hvordan var din dag??

Cath

Mat og treningsplan for uke 4!

For meg er planlegging veldig viktig, og jeg har alltid en sprikkfull TO DO- liste!!

Jeg har nå bestemt meg for å lage ukesplaner hver uke der jeg setter opp plan for jobb, middag og trening hver dag!

Her er planen for uke 4



 

Jeg printer alltid ut to eksemplae, en til å ha i veska, og en til å henge på veggen hjemme.

Veldig greit at kjæresten vet når jeg er på jobb, hva vi skal ha til middag og hvilke treningsplaner jeg har :)

 

Ønsker alle en SPORTY og goood uke :)

 



Cath


Uke 3 -en bra treningsuke



Uke 3 har vært bra, med både trening og mat -ikke perfekt, men bra :)


Mandag- Ovnstekt laks med potet og gulrotpure

 


Tirsdag: Taco på jobb, personalmøte, og så trening sammen med Mona på kvelden

Onsdag: Tortillapizza i bhg med kjøttdeig, ananas og ost.
Trening- Tabata og Step/styrke med Mona





Torsdag: Boxmix, egentrening og Dancefever på Frisk :)



Proteinpannekaker til middag :)


 


  

Fredag = treningsfriii, frisørtime og taco :)



Lørdag: Trening med Marianne
-eller ihvertfall forskjellige øvelser på apparatene på treningssenteret. :)
Storinnkjøp av mat...og jeg måtte bære 4megastore og tunge handleposer ut i bilen..
-styrketrening!!

Mousaka til middag :)


Søndag -altså idag blir rett og slett en hviledag!

Føler meg sliten i kroppen etter 4 treningsøkter denne uken,
såå jeg tar en treningsfri dag :)

Og det er HELT OK :)

 

I neste innlegg kommer PLAN for uke 4 :)

 

Ønsker alle en suuper søndag :)




Har DU en mat eller treningsblogg? tips?

Jeg har fulgt med på mange trening og matblogger det siste året, men det som ofte skjer er at de blogger skjeldnere og skjeldnere..og da blir det kjedelig å følge de.

Jeg har en egen trening og matblogg...
men trenger inspsirasjon til en sunn og sporty hverdag!!


Nå følger jeg bare Kriweb og Paaslanking ....så jeg trenger flere blogger å lese..


Har DU en matblogg, eller skriver om trening?? 

DA vil jeg gjerne lese din blogg  :)




 

Legg igjen en kommentar så besøker jeg mer enn gjerne bloggen din.

Og har du tips til andre gode bloggere som finnes blir jeg veldig glad for det :)

 




Ønsker alle en flott helg videre :)

 

Mat og treningsplan for uke 2

Daa var vi allerede i uke 2 i 2014, og jeg har satt opp jobbtider, middag og trening for denne uken :)


Begyner hardt med trening, for å prøve ut litt forskjellige timer på treningssenteret
-siden jeg er ny.

Idag var jeg på timen "styrke med stang", veldig gøy,
- og neste gang skal jeg ha mer vekter på :)




 

 




 

Dagens middag ble kalkunfilet, båndpasta med litt spekeskinke, tomat og kremost med dill!

Oppskrift kommer i ett annet innlegg :)

 

 

Nååå er jeg godsliten etter treningen, nydysja, har på en ny rosa kosedress fra Cubus og ser på tv -kan ikke bli kosligere nåå :p hehe




Ønsker alle en flott mandagskveld








En SUPER treningsapp -gratis

Heihei :)
Jeg lastet nettopp ned en hjemmetrenings app som heter Seven :)

Jeg åpnet den og trykte play, og plutselig tok jeg jumping jaks midt på stuegulvet :)
Etter 7min er jeg ihvertfall svett og kjempefornøyd :)



Det ble en bedtime workout på meg i kveld, helt fantastisk at jeg faktisk rakk en treningsøkt idag allikevel :)






Jeg hadde variant som varte i 7,5min men du kan også trene lenger :)
Den serien jeg trente hadde 12 forskjellige øvelser :)




Hjemmetrening passer meg egentlig helt perfekt på en slapp søndag :)

I


Suuupert :)
Anbefales virkeliig!! Pluss at den er gratis!
Du finner den på appstore :)

morgen skal jeg trene styrke med stang på Frisk -der jeg meldte meg inn på torsdag !!

Ha en flott treningsuke allesammen :)

 


Fredagskoooos :)

Min fredag i bilder, og fiiiiiineee dagen jeg hadde :)



1: Avslapping  2: Min utvalgte tørketrommel  3: The man  4: Livet på landet...



Ca 30min jogging med Friends, og Yoga med Camilla :)

Yoga var utroooolig slitsomt og føler jeg har strekk i alle deler av kroppen, ikke noe for meg !!



Etter trening kjøpte jeg meg kyllingpinne og vårruller -NAM
Var mett i flere timer etterpååå...jaja!

Fredagskooos


Idag skal jeg på trening med Caroline :)


Haaa en fiiiin lørdag mine flotte lesere :)

Fjelltur

Uuut på fjelltur, denne gang på middagshaugen !!
Bratt bratt bratt og mye snøøø :)

Sliitsomt men absolutt verdt det :)
Og soool hele dagen :)

Ny joggerekord og -2cm rundt magen

Woohoo :)

Jeg har satt meg ett strengt mål, og det gjør at jeg har shoppingforbud frem til jeg har klart å gå ned 5cm rundt magen!

Nååå har jeg klart 2cm og er sååå glaad :)
En uke og to til så klarer jeg det :)


Jeg har også begynt å jogge!
Jeg er absolutt ikke noe sportsmenneske som har jogget mye i mitt liv, men nåå er jeg igang!



Har jogget 4ganger, der jeg har gitt absolutt max av meg selv hver gang!
Første gangen klarte jeg 4km på 41min!

De to neste gangene prøvde jeg å jogge alt jeg hadde for å klare 4km på 30min, men klarte 3,7km og 3,8km!

MEN sist gang klarte jeg 4,1km på 30min Jeg bleee så fantastisk glaaaad!


Glad og ikke minst overrasket over å ha klart målet mitt :)

Jeg vet godt at jeg ikke er i marathon form enda, og jeg klarer heller ikke løpe mange minuttene om gangen før jeg gå litt, men for meg er det helt fantastiske resultater, og det kan bare bli bedre og bedre!'


Skal løpe idag også, og har som mål å klare 4km på 30min, og så trene styrke etterpå :)

Ønsker alle en super onsdag :)

Cath

En skikkelig workout :)

Idag var jeg og Caroline på trening i ca en og enhalv time :)
And we rocked it :)

Sååååå gira før treeeening :D



Vi prøvde ut mange forskjellige aparater, men var ikke så effektive kan en vel si :p
Kunne ikke med halvparten av de men Carro var skikkelig flink :D


Den siste halvtimen brukte vi på tredemøllen!
En runde med rask gange og en runde med løping!
9runder tilsammen :)




Begge joggeskoparene er mine!

Veldig gode sko, Nike Lunarglide 3+ og 4 :)
Ekstra kult med like tattoos :p hehe

Nå har jeg spist, er ferdig dysjet og klaaaar for å nyte resten av kvelden og det er HELG :)

Ønsker deg en deilig helg :)

Uut på tur i skogen :)

Idag tvingte Caroline meg med ut på tur ! - tusen takk :)

Vi gikk i ca 1,5 time :) sååå deiliiii :)
Ella var også med :)

Mååtte drikke det hun fant i veien ;)

Griiisen kosa seg veeeldiii :)

Kooooseliiig :) takk for turen :)



Cath

Litt småååsein ukeplaaan :p

Denne planen lagde jeg på søndag, men har endret den ettpar ganger allereeede :p
Hadde tenkt å trene 30day shred hver dag, men det har IKKE blitt gjort!! jaaa jaa!!




At the moment sitter jeg foran dagslyslampen, drikker NOKAshake og sminker meg!

Må snart hoppe i joggeskoene og gå på jobb :)
Frister IKKE med trening idag..men må man så må man ;)

Noen som vet HVOR man kan få tak i disse skoene UTENOM Footlocker?


 Ha en flott torsdag :D
Cath 

Vektnedgangen min FØR - NÅ og MÅL i bilder !

Riktignok i simulatorbilder, men greit å ha noe å forholde seg til!

Jeg har gått ned 17kg siden januar 2011, og skal ned ca 15kg til,
også tar jeg det derifrA!




Januar 2011                -17kg seinere             Mars 2012

 


11.mars                                              MÅL -15kg til


Neste uke
blir KJEMPEtravel med personalmøte, kurs og klubb,
så da blir det hjemmetrening og 30days SHRED!

Begynte idag og skal fortsette hver dag denne uken :)
Jeg trodde at det skulle være passe lett å gjennomføre første level i og med at jeg har trent veldig mye i det siste, men DER tok jeg feil! Det var helt SYKT tungt! Gleder meg allerede til i morgen :)

Håper dere har en fin søndag :)
Nå venter enda mer rydding før det er kvelden!!


Cath

Trening, skritt og forbrente kalorier

Jeg og alle på jobben min er med på Dytt.no som er konkurranse med bruk av skrittellere :)
Idag hadde jeg ca 26 000skritt :) Kjempefornøyd !
Jeg gikk masse på jobb, løp rundt og lekte med barna osv.

Etter jobb bar det rett på trening og 50min på tredemøllen og 5min på crosstraineren :)
MEN det stoppet ikke der, etter løpeturen var det duket for Body Pump! 
OOOI så hardt det er, men det skal være den beste treningen en KAN ha,
så da sverger jeg til den :)

To timer trening resulterte i 1250kcal forbrent -Yess.
Og jeg rekner med å ha fått litt nye muskler også i og med at Body Pump er en ren styrketime :)



Kjenner at  NÅ er det jammen meg leggetiiiiiiiiiiiiid !!

Gooooooood natt alle sammen ♥ 

Cath 

O heilage fredagskveld etter trening og maaat :)

Ja fredagskvelden er absolutt hellig her i huset!
Det er jo lørdagen også da...men på fredagen har vi den fantastiske følelsen av at vi faktisk har
TO hele dager med fri ♥

Har hatt nok en fantastisk dag på jobb :) Jeg har så gode kollegaer at jeg har ikke ord!
Idag da jeg kom på jobb var de i full gang med å lage morsdagskort sammen med barna  (husk morsdag på søndag), de lagde rundstykker, kakao og varm saft. Planen var klar -hele avdelingen skulle ut på tur og renne på rumpeakebrett i den store akebakken :) Og fyyy søren så god fart de fikk på akebrettet på is og snø :) Jeg prøvde en gang jeg også og det var jo såå gøy! Forstår ikke hvorfor jeg ikke rant flere ganger.

Vi spiste nystekte rundstykker, kakao og varm saft og ALT smaker jo SÅ mye bedre på tur! Tror jeg spiste meg iheeel :p Da vi kom tilbake i barnehagen var vi så kalde at vi måtte rett inn og varme oss, så vi hadde KINOtid og vi såg "to på rømmen" og spiste popcorn. Etter det igjen spiste vi fruktsalat med vaniljesaus :) FOR EN DAG :)

Etter jobb bar det rett på trening Step/Styrke. Jeg tok meg HELT ut med 86-100% hartrate (høyeste jeg noen gang har hatt)! KJEMPE fornøyd med innsatsen OG det var ikke feil da pulsklokken viste ca 900kcal :) 
Jeg skulle egentlig på ZUMBA også, men det var plutselig en annen instruktør/en helt annen zumbatime, så da droppet jeg det og kjørte heller hjem.

Nå har vi spist kyllingsalat med pitabrød -Sunt og godt :)



Resten av kvelden skal NYTES foran tv`n med fyr i ovnen og masse levende lys :)
Håper du har hatt en fantastisk fredag du også :)
Og god helg :)


Cath

Dagens trening er allerede gjort og jeg er superfornøyd :)

Frem til jeg får dagslyslampen (i innlegget under) må jeg bare "klare" meg på
endorfinene jeg får av å TRENE :) Jeg blir sååå glaaad av å trene :) 


Idag var jeg 4timer på jobb, så trente jeg Corebar -mage/rygg i40min (-170kcal, ren styrketime) , og så løp jeg på tredemøllen i 40 min (-500kcal) :)
KJEMPEstolt av meg selv fordi jeg løp 15min, og gikk 5min X2 :)
Jeg som egentlig ikke kan jogge engang klarte å holde ut i 40min :) Hipp hurra :)
 ca 700kcal forbrent før kl.14.00 :) Jeg er KJEMPE fornøyd :)

Nå skal jeg enten rydde stua (vi har ikke kommet i orden enda etter at vi pusset opp),
ELLER begynne å forberede meg til foreldresamtaler jeg skal ha :)
Må nok gjøre begge deler uansett!!

OG idag blir det Juicy chicken til middag :) NAM

HVA har du gjort idag?



Cathy
 

JIPPPIIIII - Nye muskler og 1817kcal forbrent :) -ny REKORD!

KORT oppdatering :)

 

  • Jobb 
  • Handle matvarer 
  • Trene litt over to timer (Step/styrke og Zumba)  -1817kcal
  • Hente verdens beste Sandra som er på besøk
  • Lage pitabrøøøøøød
  • Se på tv og kooose våsj
  • Leggetiiiid

 

Litt bilder :)






 Pulsklokkebeltet er tatt av og det er kveeeeeeeeeld!!
Håper dere også har hatt en fiinfin fredag -snart er det LØRDAG ♥

En trøtt, sliten og glad   (les overtrøtt og gaaal) Cæthy:


 God NATT

Trening, jobb og middagsplan :)

Jaaaaaa endelig er den her :)

Tiiidenes treningsplaaaaaaaaan :) Med mat og jobb!
Sååå kan treningsgiiirlsa mine bare kopiere denne og bliiii meeeed :)



Klikk her for større utgave


Mandag- Check!
Zumba med flinke jenter idaaaag :) Forbrant 850kcal !

Matdagen idag
Frokost- Noka caramellbar
-sov 4timer da jeg kom hjem...
Middag- Tacosalat
Kvelds/mat etter trening -Proteinpannekaker

Litt lite mat, så jeg tar gjerne en NOKA sjokolade/vaniljeshake seinere :) 




Hva syns du om treningsplanen??

Blir noen seeeeeine middager....
men sånn er det når jeg prioriterer trening før sofa-arbeid :p hehe 

Cathy 

Hvor mange Kcal fobrenner kroppen DIN iløpet av en dag?

Lurer du på hvor mange kalorier akkurat du forbrenner hver dag?
Regn ut forbrenningen din her.

Helt utroolig nyttig for oss som teller Kcal og går på Noka dietten :)

Med følgende formel kan kvinner regne ut hvor mange kalorier kroppen deres forbrenner hver dag:

655 + (9,6 x vekt i kilo) + (1,8 x høyde i cm) - (4,7 x alder i år)
=  Det antall kalorier kroppen din forbrenner uten aktivitet
- altså kun det antall kalorier indre organer forbrenner ved å holde kroppen igang.

Eksempel:
Hvis du er 50 år, veier 75 kilo, og er 165 cm høy, blir regnestykket slik:
655 + (9,6 x 75) + (1,8 x 165) - (4,7 x 50) = 655 + 720 + 297 - 235 = 1437 kcal.

Svaret du får (altså antall kalorier du forbrenner hver dag når du ikke er i aktivitet) skal så ganges med et tall avhengig av det daglige aktivitetsnivåret ditt:
Ikke aktiv: 1,2
Litt aktiv (rolig mosjon et par ganger i uka): 1,37
Noe aktiv (middels intens mosjon 3-4 ganger i uka): 1,55
Veldig aktiv (intens trening så godt som hver dag): 1,72
Ekstremt aktiv (intens trening hver dag og fysisk krevende jobb): 1,9

Dama fra eksempelet over er litt aktiv, og skal derfor gange sine 1437 forbrente kalorier med 1,37, så hun forbrenner altså til sammen 1969 kalorier hver dag.
For å holde vekten stabil kan hun altså spise snaut 2000 kalorier hver dag. Vil hun gå ned i vekt må hun øke aktivitetsnivået eller få i seg færre kalorier.

Faaantastisk bra utrekning spørr du meg :D

Ble DU overrasket over hvor mange kcal DIN KROPP faktisk forbrenner iløpet av en dag?

Treningstips fra Jillian Michaels

Suuuper tips fra treningstyrannen til meg og deg:

Jillian Michaels er like stram i kroppen som hun er hard mot deltakerne sine.
-Se programmet på tv2 bliss -Losing it with Jillian.
Her får du tipsene til hvordan du kan få strammet opp kroppen din - uten kjeften fra Jillian.
Losing it with Jillian 

I Losing it with Jillian tar treneren ingen av oss vil møte i en mørk bakgate tak i livene til overvektige amerikanere. Gjennom mosjon, terapi og kostholdstrening forsøker Jillian Michaels, kjent også fra Slankekrigen, å snu livene deres rundt på bare seks uker.

Treningstips til trente og utrente

Det er derimot ikke bare de som sliter med 60 kilo for mye som Jillian kan være til hjelp for. Treningsveilederen har utgitt både bøker og DVDer om slanking og trening for dem som bare vil komme i litt bedre form.

- Bare beveg kroppen din. Å gå tur er en flott måte å starte på. Du bruker din egen kroppsvekt, du kommer deg utendørs og du får opp pulsen samtidig som du trener underkroppen. Så er det gratis også, sier Michaels til nettstedet Lifescript.com.

Når man først er kommet i gang, har den beinharde treneren flere råd til hvordan du kan få mest ut av treningsøkta:

1. Oppretthold 80-85 % av maks puls når du trener.

2. Kombiner kondisjonstrening med motstandstrening, for eksempel som sirkeltrening, så du aldri stopper å bevege deg.

3. Pass på å ha bra musikk. En iPod er et nyttig treningsverktøy.

4. Pass på å drikke nok vann før treningen, ellers kan du få kramper i muskler eller i siden. Drikk heller ikke for mye, det viktigste er at du sørger for å ha væskebalansen i orden i løpet av dagen.

5. Spis 45 minutter før treningen, ikke før. Spis både karbohydrater og proteiner.

6. Varier treningen. Kroppen din må holdes litt i villrede, og bli ?overrasket? over øvelsene fra tid til annen for å få full uttelling for treningen.

7. Forsøk å ikke dele opp treningsøkten. Den ideelle økten burde være minst 30 minutter i ett, ikke 10 minutter tre ganger om dagen.

8. Bruk din egen kroppsvekt så mye som mulig, det hjelper deg å få slank og funksjonell muskulatur, samtidig som du bygger opp kjernemuskulaturen. Treningsapparater burde være bare 20 til 25 % av treningsøkten.

9. Kjøp deg en pulsmåler med kaloriteller. Det burde være en sterk motivasjon.

10. Få i deg litt koffein 40 til 45 minutter før treningen, gjerne i pilleform. Så lenge du ikke får i deg mer enn 200 mg koffein i løpet av en dag kan det faktisk hjelpe deg å stabilisere blodsukkeret, mobilisere fettlagrene og få fart på forbrenninga di.

Kilde: Jillian Michaels: «Winning by Losing»


Liker du Jillian? Jeg ELSKER 30day shred -treningsvideo

Har du sett slankekrigen eller losing it with Jillian?

Kommer du til å benytte DEG av disse tipsene?



Klem fra Meg





hits